5. Jak przejrzeć złożone zamówienia i przygotować je do wysyłki?

Filmik instruktażowy, dzięki któremu dowiesz się gdzie znaleźć informacje o złożonych w Twoim sklepie zamówieniach, jak z łatwością przygotować je do wysyłki i za pomocą jednego kliknięcia wygenerować potrzebne faktury.



- zaloguj się na swoje konto klikając w “panel sprzedawcy”


- wybierz zakładkę “zamówienia”, a po rozwinięciu menu - opcję “zobacz zamówienia”, wyświetli się lista złożonych w Twoim sklepie zamówień (jeśli klient zapłacił już za zamówienie będzie ono widoczne jako “zapłacone”)


- wybierz jedno z zamówień klikając w jego numer


- w okienku “numer referencyjny” nadaj zamówieniu numer referencyjny zgodny z numerem przesyłki kurierskiej, abyście wraz z klientem mogli śledzić zamówienie (jeśli nie znasz numeru przesyłki kurierskiej nadaj mu numer według Twojej numeracji zamówień)


- wybierz opcję “stwórz dokładną przesyłkę”, w tym miejscu masz możliwość zmienienia np. ilości wysyłanego towaru, jeśli z jakichś powodów nie możesz wysłać go tyle, ile zamówił klient (jeśli będzie miała miejsce taka sytuacja - skontaktuj się z klientem, by dopytać o szczegóły realizacji zamówienia)


- pozostały, niewysłany towar, możesz dosłać później tworząc drugą wysyłkę w ten sam sposób


- w polu “komentarze” możesz dopisać adnotację, która będzie widoczna dla klienta


- jeśli zamówienie jest gotowe do wysyłki zmień jego status na “gotowe/wysłane” i zaznacz opcję “wyślij powiadomienie o wysyłce do klienta” (dostanie on maila z informacją, że zamówienie zostało wysłane wraz z dołączoną fakturą w formacie pdf)


- na koniec kliknij “utwórz”


- aby wydrukować faktury - wróć do widoku wszystkich zamówień (“zamówienia”, “zobacz zamówienia”), wybierz zamówienia, do których będą Ci one potrzebne, następnie rozwiń menu opcji po prawej stronie ekranu klikając w strzałkę (przy obrazku koła zębatego) i wybierz “hurtowe drukowanie faktur”


- jeśli wybierzesz opcję “hurtowe drukowanie faktur PDF” - wybrane faktury zostaną pobrane na Twój komputer w jednym pliku (ułatwia to ich drukowanie)


- jeśli wybierzesz opcję “hurtowe drukowanie kart pakowania” - pozwoli to na zebranie w jeden wydruk kart pakowania zaznaczonych zamówień (nie trzeba wtedy drukować każdej z osobna, a dodatkowo tak wydrukowane karty pakowania można przekazać bezpośrednio do osób kompletujących poszczególne zamówienia, oszczędzając tym samym czas i eliminując możliwość pomyłki)


- wszystkie zamówienia, które nie zostały jeszcze zakończone (np. klient wypełnił swój koszyk, ale jeszcze nie zapłacił lub napotkał na inny problem) znajdziesz w menu opcji po prawej stronie ekranu po kliknięciu w strzałkę (przy obrazku koła zębatego), a następnie w “nieukończone zamówienia” (pamiętaj żeby co jakiś czas sprawdzać, czy znajduje się tutaj jakieś zamówienie i jeśli jest ono tu zbyt długo - najlepiej skontaktować się z klientem, być może potrzebuje on Twojej pomocy lub porady)



Życzymy miłej współpracy z GetBerry.pl i w przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu!